trollmorslillalya

Alla inlägg under november 2011

Av Anita - 9 november 2011 14:48

Trodde jag hade en liten bacill på besök men den vart lite större så jag orkar inte skriva mer nu....går nog snart över  ..är ju inte ensam om denna bacillen direkt    den är ju på genomresa genom Sverige just nu..men den kommer nog o krypa ner i sin lilla håla snart igen    ,,vänta ska bara hosta lite..............................................
,,såja,,,,ajaj  ..sonen e ute o köper honing som phu säger  mmm de e gott de med varm mjölk o sen en liten hosttablett  de e ok de..oj jag höll på o somna till dags o sluta nu..jag e ju så dum så jag måste snacka när jag skriver så jag måste hämta andan nu o suga i mej en liten dutt av symbicort  jäkla konstigt namn egentligen:) jag säger bara de att jag kommer o snacka för mej själv när jag sitter på ett moln o gungar när den tiden kommer men de e ju hundra år kvar..kram
:)    jag älskar grodor  men dom blir ju aldrig någon prins:))  

Av Anita - 5 november 2011 20:00

 


Jag måste ju kolla så ni borstar tänderna o tvättar händerna  ...kram  o sov sött  o ses i morron  ..jag har skickat jon blund till er nu:)  sov gott

Av Anita - 3 november 2011 10:47

       


Godmorron  idag känner jag mej såhär ungefär     lite opp o ner o hit o dit..förkyld o ont i skallen  ..min lilla Bellan e här o hon mår nog lite värre än mej   men vi dricker varmt the o sköter om oss o berättar sagor för varandra..de e rätt så kul för jag hade glömt bort att jag skrev en saga om en liten mygga för ett långt tag sen så nu ska vi fortsätta på nåra kapitel till på den,  den e jättegullig...har ju skrivit en saga om en liten husmus för ett tag sen den ska vi oxo fortsätta med..så ibland kan de vara till nytta med en liten förkylningsbacill.....men nu  ska vi vila lite o ta hand om oss----Bellan e så gullig hon gör en rostad macka med apelinmarmelad till mej..gullungen....hoppas pippina på huvet flyger iväg snart:)  ha en bra dag...host host  attjo:)

Av Anita - 2 november 2011 01:23

tankar om drömmar
    

De var en gång

...en liten tanke. En liten liten tanke som for iväg ut i världen för att lära sig att tala.
Tanken var så liten så att ingen hörde den. Ingen såg den. Ingen brydde sig överhuvudtaget om den.
Stortankar hånade lilltanken om dagarna. Skrattade ut lilltanken till dess att lilltanken förlorade tron på sig själv.
"Små små tankekorn bör hållas instängda!" sa de stora, starka, förnuftiga tankarna och det lilla tankekornet började tro på dem.
Mer på dem än på sig själv.
Men en tyst lugn natt mötte lilltanken en helt ny sorts tanke - en Drömtanke.
Drömmen log sitt vackra leende och viskade:
"Följ med mig, lilltanke, följ med mig och bli en Dröm. Drömmar kan bli hur stora som helst. Drömmar kan förverkligas"
Lilltanken tvekade ett ögonblick..men bara ett litet litet ögonblick..sedan lät den sig följa med i drömmen..och SE! Lilltanken blev en dröm.
Just en sådan dröm som alla vill drömma. En lyckodröm! ..och vem vet..en dag kanske den förverkligas! :-)           gonatt kram

Presentation


TrollMors Lilla Lya

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Väder Skärholmen

translate

SIDUTBYTE

husdjur

eskil

troll

banner

banner

husdjur

foxan

bosse


Ovido - Quiz & Flashcards