trollmorslillalya

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

har besök av en liten gullig förkylningsbacill

Av Anita - 3 november 2011 10:47

       


Godmorron  idag känner jag mej såhär ungefär     lite opp o ner o hit o dit..förkyld o ont i skallen  ..min lilla Bellan e här o hon mår nog lite värre än mej   men vi dricker varmt the o sköter om oss o berättar sagor för varandra..de e rätt så kul för jag hade glömt bort att jag skrev en saga om en liten mygga för ett långt tag sen så nu ska vi fortsätta på nåra kapitel till på den,  den e jättegullig...har ju skrivit en saga om en liten husmus för ett tag sen den ska vi oxo fortsätta med..så ibland kan de vara till nytta med en liten förkylningsbacill.....men nu  ska vi vila lite o ta hand om oss----Bellan e så gullig hon gör en rostad macka med apelinmarmelad till mej..gullungen....hoppas pippina på huvet flyger iväg snart:)  ha en bra dag...host host  attjo:)

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

3 november 2011 14:23

Visste inte att det fanns gulliga basiller men gulligt sällskap verkar du ha ialla fall

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

4 november 2011 10:01

Tuffa tider nu med alla dessa bacilusker som flyger på en likt en mygga. Tycker var och varannan hostar och nyser, det är jobbigt att vara sjuk, men har man ett trevligt sällskap så lättar det en smula. Så du skriver sagor, har du gett ut någon sagobok ?
Krya nu på er / kryapåerkramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

4 november 2011 11:54

Hej kära Trollmor,
Hoppas bacillerna försvinner snart. Blev väl immun under alla år innom Branomsorgen. " Hade ofta halsböld" bacillen Himofilus var boven i mitt drama. men peppar Pepper är sällan förkyld.
Hoppas du får en trevvlig helg Många varma kramar Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 27 april 2015 10:15

Hallo  nu regnar de snö så de visslar om de...eller vad man nu ska säga...har inte varit härinne på ett långt tag nu..har inte kunnat komma in...jag gjorde det svårare än de var...så nu e jag här igen i mitt eget lilla trollbo...   jaa nu e de vår ...

Av Anita - 3 augusti 2012 17:10


Tiden är som ett rinnande vattenfall, stilla o lungt  och ibland brusande o med fart...vattnet ser ut att aldrig stå stilla men livet  vet man aldrig vilken väg det tar medan fallet alltid rinner nedåt  jah  a o det här rann ur mina fingrar just nu o...

Av Anita - 19 juli 2012 04:29


   Inte varit hemma här i min lilla vrå  kommer snart tebax     kram:) ...

Av Anita - 17 mars 2012 12:52

Det var ett tag sen..men råkade bryta foten i slutet av förra månaden  låg på sjukan 6 dygn  kunde inte åka hem förrns dom ordnat hjälp i hemmet till mej..sen fick jag en härlig tandinflammation trodde tandbenet skulle gå sönder   feber..visste inte ...

Av Anita - 5 mars 2012 01:13

sagorDen allergiska dammråttan TovaTova hade klamrat sig fast mellan sängbenet och väggen. Där satt hon nu och väntade och hoppades att dammsugaren inte skulle få tag i henne. Tova bodde i flickan Kajsas rum. Kajsa var en duktig flicka i mycket, men ...

Presentation


TrollMors Lilla Lya

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Väder Skärholmen

translate

SIDUTBYTE

husdjur

eskil

troll

banner

banner

husdjur

foxan

bosse


Skapa flashcards