trollmorslillalya

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

lite körsång

Av Anita - 11 december 2011 12:35

  ...




Visserligen e de inte nån fara för oss små fåglar men kylan e på väg o snön ...o då blir våra små magar ganska tomma  ...kvitter på förhand..  nääee  de måste bli en liten fågelsång från vår lilla kör:)


Snart så är det vinter o klorna dom slinter o näbbarna fastnar i snön..så vi sjunger en liten sång för våra vänner o alla andra små fåglar som vi känner  snälla alla ni på två ben  jaja eller ett spelar ingen roll bara ni har lite koll på oss som ser ut som små söta vintertroll....ok ber om ursäkt kanske inte e så jädrans bra sång  men jag tror vi tar den än en gång  ....Snart så är det vinter...nääe bara skoja lite..kvitter på er ..o kram från mej .. Anita  ledaren för den lilla kören ni får gärna kvittra med fall ni vill  fattas en riktig melodi men de gör ju ingenting det är vad som är skrivet som e viktigt:).....såja en extra kram kommer här .....  kram

 
 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

11 december 2011 21:28

Så fint du sjunger med pippisarna.
Men nu hör jag dig bara snarka så de är lika bra att jag går ut igen =)
Sov gott kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

12 december 2011 10:44

Här på Gården är det alltid fullt med fåglar av alla de sorter.

Börjar i november slutar i maj det blir dyrt som attan men de behöver mat,
Så någonstanns en som smetade fett på träden för småfåglarna,
Det behöver ju fett som i talgbollarna.
Hoppas du haft en trevklig 3:dje Adven
Varma kramar frå Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

12 december 2011 18:03

Eftersom jag är ensam om att mata i min lilla by så går det åt massor med frö. Det är säkert över 100 fåglar här och 2 ekorrar. Det blir dyrt men är samtidigt en stor glädje att sitta och titta på dom varje morgon. En del av dom är så tama att dom äter ur handen

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

12 december 2011 23:35

Gud vad du väsnas........... Sov lite tystare är du snäll förbenade "käring"......
Puss ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Mija

Mija

13 december 2011 11:05

Hejsan!
Tack för din kommentar hos mig för någon vecka sedan. Jag brukar inte vara så här sen med mina svar,men det har varit lite rörigt i skallen, haha! Hoppas du får en fin lucia!

Ha en bra dag!!
Hälsningar Mija :-)

http://assar.bloggplatsen.se

 
KaosJenny

KaosJenny

13 december 2011 22:29

Tack för påminnelsen... imorgon ska matsituationen kollas... Kram

http://fantastisktkaos.blogspot.com

 
ulla

ulla" title="http://bloggplatsen.se]ulla[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]ulla[/url]

16 december 2011 08:19

Halloj!
Här matas det då inga pippiar!
De enda flygfä som finns kring mitt lilla bo är loppäta duvor som enbart jävlas genom att skita ner....
eller oxå skrikande fiskmåsar som ännu inte lärt sig ljuda "rent" i stämmor.
Ha det gott...kram

http://singoalla bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 27 april 2015 10:15

Hallo  nu regnar de snö så de visslar om de...eller vad man nu ska säga...har inte varit härinne på ett långt tag nu..har inte kunnat komma in...jag gjorde det svårare än de var...så nu e jag här igen i mitt eget lilla trollbo...   jaa nu e de vår ...

Av Anita - 3 augusti 2012 17:10


Tiden är som ett rinnande vattenfall, stilla o lungt  och ibland brusande o med fart...vattnet ser ut att aldrig stå stilla men livet  vet man aldrig vilken väg det tar medan fallet alltid rinner nedåt  jah  a o det här rann ur mina fingrar just nu o...

Av Anita - 19 juli 2012 04:29


   Inte varit hemma här i min lilla vrå  kommer snart tebax     kram:) ...

Av Anita - 17 mars 2012 12:52

Det var ett tag sen..men råkade bryta foten i slutet av förra månaden  låg på sjukan 6 dygn  kunde inte åka hem förrns dom ordnat hjälp i hemmet till mej..sen fick jag en härlig tandinflammation trodde tandbenet skulle gå sönder   feber..visste inte ...

Av Anita - 5 mars 2012 01:13

sagorDen allergiska dammråttan TovaTova hade klamrat sig fast mellan sängbenet och väggen. Där satt hon nu och väntade och hoppades att dammsugaren inte skulle få tag i henne. Tova bodde i flickan Kajsas rum. Kajsa var en duktig flicka i mycket, men ...

Presentation


TrollMors Lilla Lya

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Väder Skärholmen

translate

SIDUTBYTE

husdjur

eskil

troll

banner

banner

husdjur

foxan

bosse


Skapa flashcards