trollmorslillalya

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

en tankedag

Av Anita - 20 oktober 2011 13:57

Jag har en sån där tankedag idag..lessen o lite nere  tycker egentligen inte om att skriva om sånt  men det här är ju som min dagbok...tänker på två av mina väninnor sen 42 år tillbaka den ena går i pension nästa år den andra förtidspensionär...den ena har opererats för tjocktarmscancer o fått vänta på svar o den var giftig  så doktorn ville att hon ska ta den starkare dosen av cellgifter  i ett halvår...men hon är så stark just nu i allafall dom fick bort allt men kan inte säga om det finns sånt som inte syns på röntgen   ..men det ska gå bra o hon ska bli riktigt frisk..min andra väninna har fått veta att hon har bröstcancer  så nu ska hon operera bort en bit av bröstet o sen strålas i några månader..men hon ska oxo bli riktigt frisk  bägge två är positiva mäniskor..som mej man måste vara positiv  för då klarar man mycket..men man måste oxo få vara lite nere ibland för då tar man det positiva mycket bättre..solen skiner ute så jag ska ta mej ut ..väntar bara tills mitt barnbarn Bellan  kommer från skolan ..mormors lilla solstråle :)min son o hans fru som bor hos mej just nu,  ja dom bor i Brasilien annars men e här ett tag framåt  är på ikea o inhandlar diverse saker..får se vad blir...näää nu ska jag ta en fika o göra mej iordning  så jag e färdig när Bellan kommer ..     ha det så bra..kram      glöm inte att le mot nån o kanske få ett leende tillbaka. 




 
 
Ruth

Ruth

22 oktober 2011 10:21

Cancer är en vidrig sjukdom som min familj har fått erfara, 2 systrar avlidna i denna sjukdom och en tredje har operat bort ena bröstet, är nu friskförklarat sedan flera år tillbaka. Även jag fick en släng av sleven och blev av med äggstockar och livmoder. Hoppas dina vänner har tur och får bli friska.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 27 april 2015 10:15

Hallo  nu regnar de snö så de visslar om de...eller vad man nu ska säga...har inte varit härinne på ett långt tag nu..har inte kunnat komma in...jag gjorde det svårare än de var...så nu e jag här igen i mitt eget lilla trollbo...   jaa nu e de vår ...

Av Anita - 3 augusti 2012 17:10


Tiden är som ett rinnande vattenfall, stilla o lungt  och ibland brusande o med fart...vattnet ser ut att aldrig stå stilla men livet  vet man aldrig vilken väg det tar medan fallet alltid rinner nedåt  jah  a o det här rann ur mina fingrar just nu o...

Av Anita - 19 juli 2012 04:29


   Inte varit hemma här i min lilla vrå  kommer snart tebax     kram:) ...

Av Anita - 17 mars 2012 12:52

Det var ett tag sen..men råkade bryta foten i slutet av förra månaden  låg på sjukan 6 dygn  kunde inte åka hem förrns dom ordnat hjälp i hemmet till mej..sen fick jag en härlig tandinflammation trodde tandbenet skulle gå sönder   feber..visste inte ...

Av Anita - 5 mars 2012 01:13

sagorDen allergiska dammråttan TovaTova hade klamrat sig fast mellan sängbenet och väggen. Där satt hon nu och väntade och hoppades att dammsugaren inte skulle få tag i henne. Tova bodde i flickan Kajsas rum. Kajsa var en duktig flicka i mycket, men ...

Presentation


TrollMors Lilla Lya

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Väder Skärholmen

translate

SIDUTBYTE

husdjur

eskil

troll

banner

banner

husdjur

foxan

bosse


Ovido - Quiz & Flashcards