trollmorslillalya

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

ännu en natt

Av Anita - 8 oktober 2011 23:01

Nu sover mitt lilla barnbarn o hennes kompis  har läst en egenhändigt skriven saga med 7 kapitel än så länge men dom somnade  till fjärde kapitlet   antingen var den tråkig eller så var dom trötta:)..ska själv försöka att sova nu o drömma sött...har inte hänt så mycket idag mest legat i ide halva dan..faktiskt ganska skönt jag har alltid haft svårt för att sova på dagen  ..känns alltid som jag missar nåt då..o vad de e kan man ju undra över..oh  vad jag skulle vilja sett

meteorskuren ikväll jag älskar rymden ..har en stjärnkikare men har inte tittat i den på lång tid  det fattas en grej till den  men det blir aldrig av att skaffa den grejen..jag kommer ihåg för flera år sedan på vintern när det for en stor komet över himlen med en jättelång svans  synlig för blotta ögat  min kompis o jag låg på marken i en liten ravin ganska högt opp på vårat berg utanför vårt hus..vi låg väl där i 1 timme  snacka om att jag fick nästan rulla mej nerför berget höll inte på o komma opp..men skam den som ger sej titta skulle vi o jäkligt spännande var det..apropå det så helt plötsligt kom jag ihåg  den hela solförmörkelsen som var på 50-talet jag var nere i Småland som sommarbarn då  vi stog oppe i skogen på en liten upphöjning o jag trillade ner o slog mej....men snacka om att det var en upplevelse man aldrig glömmer  visserligen har det varit solförmörkelse även efter den  men ingen lika spännande kanske berodde på att jag var barn då..nääe nu ska jag sova..


    



 
 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

8 oktober 2011 23:44

Jag tror att sagen va tråkig =)))
Nä då,, dom va trötta o somnade gott till sagan. Här syntes inget "regn" de är så molnigt. Sen va de inte rikigt fullmåne såg jag nu.. Fel fel hade jag =)
Snart dags att sova. Sov gott kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

9 oktober 2011 10:48

Här var det mulet inatt så man kunde inte se några stjärnor synd nog.
Problemet med egenpåhittade sagor är att när barnen vill höra dom om igen har man glömt dom. Kan vara bra att skriva ner men allra bästa är att få fantisera fritt och göra en ny efterom
Ha en bra dag själv

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

10 oktober 2011 10:01

Rymden är fascinerande och spännande, men skulle nog bli väldigt snurrig om jag stod med huvudet uppåt och spanade. Tänk så mycket vi inte vet om vad som finns där uppe, kanske lika bra det,
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 27 april 2015 10:15

Hallo  nu regnar de snö så de visslar om de...eller vad man nu ska säga...har inte varit härinne på ett långt tag nu..har inte kunnat komma in...jag gjorde det svårare än de var...så nu e jag här igen i mitt eget lilla trollbo...   jaa nu e de vår ...

Av Anita - 3 augusti 2012 17:10


Tiden är som ett rinnande vattenfall, stilla o lungt  och ibland brusande o med fart...vattnet ser ut att aldrig stå stilla men livet  vet man aldrig vilken väg det tar medan fallet alltid rinner nedåt  jah  a o det här rann ur mina fingrar just nu o...

Av Anita - 19 juli 2012 04:29


   Inte varit hemma här i min lilla vrå  kommer snart tebax     kram:) ...

Av Anita - 17 mars 2012 12:52

Det var ett tag sen..men råkade bryta foten i slutet av förra månaden  låg på sjukan 6 dygn  kunde inte åka hem förrns dom ordnat hjälp i hemmet till mej..sen fick jag en härlig tandinflammation trodde tandbenet skulle gå sönder   feber..visste inte ...

Av Anita - 5 mars 2012 01:13

sagorDen allergiska dammråttan TovaTova hade klamrat sig fast mellan sängbenet och väggen. Där satt hon nu och väntade och hoppades att dammsugaren inte skulle få tag i henne. Tova bodde i flickan Kajsas rum. Kajsa var en duktig flicka i mycket, men ...

Presentation


TrollMors Lilla Lya

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Väder Skärholmen

translate

SIDUTBYTE

husdjur

eskil

troll

banner

banner

husdjur

foxan

bosse


Ovido - Quiz & Flashcards