trollmorslillalya

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Anita - 8 oktober 2011 23:01

Nu sover mitt lilla barnbarn o hennes kompis  har läst en egenhändigt skriven saga med 7 kapitel än så länge men dom somnade  till fjärde kapitlet   antingen var den tråkig eller så var dom trötta:)..ska själv försöka att sova nu o drömma sött...har inte hänt så mycket idag mest legat i ide halva dan..faktiskt ganska skönt jag har alltid haft svårt för att sova på dagen  ..känns alltid som jag missar nåt då..o vad de e kan man ju undra över..oh  vad jag skulle vilja sett

meteorskuren ikväll jag älskar rymden ..har en stjärnkikare men har inte tittat i den på lång tid  det fattas en grej till den  men det blir aldrig av att skaffa den grejen..jag kommer ihåg för flera år sedan på vintern när det for en stor komet över himlen med en jättelång svans  synlig för blotta ögat  min kompis o jag låg på marken i en liten ravin ganska högt opp på vårat berg utanför vårt hus..vi låg väl där i 1 timme  snacka om att jag fick nästan rulla mej nerför berget höll inte på o komma opp..men skam den som ger sej titta skulle vi o jäkligt spännande var det..apropå det så helt plötsligt kom jag ihåg  den hela solförmörkelsen som var på 50-talet jag var nere i Småland som sommarbarn då  vi stog oppe i skogen på en liten upphöjning o jag trillade ner o slog mej....men snacka om att det var en upplevelse man aldrig glömmer  visserligen har det varit solförmörkelse även efter den  men ingen lika spännande kanske berodde på att jag var barn då..nääe nu ska jag sova..


    



Av Anita - 8 oktober 2011 14:14

Kikar bara in tillfälligt är trött o ska gå i ide  resten av dan här e en rolig historia att läsa istället..kram


   
En man dog och kom till helvetet. Han blev bemött av djävulen som förklarade
att i det nya trevligare helvetet får varje personvälja mellan tre olika
typer av tortyr. Djävulen förklarade att dessa tortyrer körs i 1000 års
cykler och man kan välja valfri cykel att börja med.

Djävulen tog mannen till det första rummet där en man hängde upp & ned
bunden i fötterna och blev piskad med kedjor. Mannen skakade på huvudet och
sa att han inte ville börja med denna tortyr.

De gick därför vidare till nästa rum där en man hängde bunden i händerna och
blev piskad med ett tjockt rep. Mannen tackade även nej till denna form av
tortyr.

I det tredje rummet fanns en naken man fastspänd mot väggen och en mycket
ung vacker blondin som utförde oralsex på honom. Mannen sa till djävulen "nu
börjar det likna någonting och denna tortyr vill jag ha". Djävulen sa "är du
säker? Det håller på i tusen år".
Mannen försäkrade djävulen om att detta var straffet han ville ha. Så
djävulen gick fram till den unga blondinen och sa:
"Du kan gå nu, jag har hittat din ersättare".:)

Av Anita - 8 oktober 2011 02:18

Jag tittade in på min gamla blogg på Expressen  slutade att blogga där för dom skulle lägga ner alla bloggar..men det har inte hänt ännu  kom på att jag har ett album där

inne på den bloggen  så helt plötsligt kom jag att tänka på att sätta en länk till den.

..där är foton tagna i Salvador i Brasilien som jag tagit  o många andra foton tagna här hemma ..jag har varit där från oktober till mars  i några år  bott hos min son där..nu är han här hemma med sin fru o bor hos mej tillfälligt till nästa år i februari  

jag  var  sista gången nu i Februari i Salvador  i  2 månader   ..men flygresan var en mardröm så det var nog sista gången...  fast man kan ju aldrig veta..ska berätta en annan dag om den resan den var  ett skräckexempel  jag är ju inte riktigt ok  o det vart inte bättre kan man gott säga:)  nog om det...nu ska jag försöka att stämma möte med Jon Blund  om han nu vill träffa mej o ta med mej in i drömmarnas rike...   kram

Presentation


TrollMors Lilla Lya

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Väder Skärholmen

translate

SIDUTBYTE

husdjur

eskil

troll

banner

banner

husdjur

foxan

bosse


Ovido - Quiz & Flashcards